tisdag 8 maj 2007

Clowncykling för gravid

Ni vet hur man ser ut när man skjutsar någon på stången på en herrcykel; man blir tvungen att trampa med knäna rakt ut åt sidorna. Som en clown. Så ser jag ut när jag trampar omkring på stan just nu. Det är som att magen tar emot om jag trampar rakt. Men rumpan ansträngs på ett nytt sätt och det känns bra med lite träningsvärk mellan gravidvärken.
Igår, på väg till jobbet, susade jag förbi Olga Altsved på Danderydsgatan i min nya clownposition. Hon tyckte det såg bra ut och hejade glatt. Olgas goda morgonhumör piggade upp mig och jag trampade lite extra genom regnet. Jag är glad över andningsövningen hon tipsar om på e-health.se denna vecka också. Den är bra även för mig med tre veckor kvar till förlossning.
Ja, clowncykling, andningsövningar och knipövningar räcker väldigt bra som träning för mig just nu. En andningsövning för tricep skulle dock vara bra, de kan behöva sig en omgång! Men något kul ska man ju ha kvar också.

Inga kommentarer: