onsdag 5 september 2007

skit, piss och gröna ärtor

har haft en pissig morgon. Som tur var fångade en pigg dagis-mamma upp mig på väg från dagis och tog mig med på en ljuvlig höstpromenad. Tänk att det hjälper alltid! Speciellt när man har någon så trevlig att snacka med. Vi passerade en ny butik vid St Eriksplan, Herr Spiritdons Allehanda, fylld med ekologisk mat och godis. En fantastisk affär öppnad av driftiga häftig människor med franskt ursprung, de jobbade både syrror mammor och andra släktingar i dess butik och fabrik. Under själva butiken gömmer sig en drygt 100 kvm stor fabrik där de tillverkar delikatesserna. Jag fick kika ner i det stora hiss-hålet. Köpte sedan med mig lunch och återvände via Vasaparken hem igen. Lunchen var mycket god även om jag la till lite rökt lax. Det här kommer bli en bra dag!
Kolla in butikens hemsida http://www.herrspiridons.se/ om du inte kan gå dit idag. Precis så som han ser ut på illustrationen ser han ut i verkligheten. Kan även rekommendera denne gode mans

Inga kommentarer: