lördag 28 april 2007

Föda barn på hästryggen är överskattat

Min mamma har alltid sagt att det är nyttigt att ha tråkigt. Att bara köra sitt vanliga race är fusk! Det ger ingen tid för eftertanke eller nya idéer och och gör en till slut mekanisk. Och ledsen och sur.
Tristess är bra både för stora och små. Men det är svårt!Det är liksom så inbyggt i en att man ska göra nytta, ska vara produktiv och kunna redogöra för vad man gjort en dag. Och även om man är höggravid så är det inte ok att bara vila.
Alltså, det är det ju! men ändå är det svårt att förlika sig med tanken. Jag har någon skev bild av att vara superkvinna, vill orka allt och helst föda på hästryggen eller något...
Förmodligen är det därför jag känner mig lite blue idag: det blir ingen galopperande förlossning, jag är en kvinna av kött och blod. I helgen har jag varit aktiv i stallet (utan att föda barn) och sedan spenderat söndagen på cykelutflykt. Jag är trött idag och jag kommer inte orka redovisa något ikväll... det är trist.
= bra! För jag vill inte vara en sur, uppskruvad en.

Inga kommentarer: