onsdag 15 augusti 2007

Cirkus Munter

Cirkus Europa har besökt vår ö. Vilket skämt! Dem kan bara rekommenderas om du gillar att stå för underhållningen själv. När jag var liten då var det sommarens händelse. Vi cyklade dit i god tid och vi köade för att få bra platser. En gång fick jag komma in i manegen och kontrollera att trollkarlen inte fuskade. Det gjorde han inte! Det är stora barndomsminnen. Cirkus Europa levde inte upp till minnena. Vi behövde inte köa för att få bra platser, det fanns bara bra platser eftersom publiken var cirka 25 man stor. Första numret red en ung tjej zick-zack mellan fyra koner, det fanns ingen trollkarl och popcornen var slut! Höjdpunkten var när clownen plockade upp Niklas på sin luft-mopped. Han åkte med in i manegen (Hugo sprang efter) och fick hoppa hopprep. Jag skrattade så jag pep. Ändå mer skrattade jag när numret var slut och Niklas jagade Hugo när han vägrade gå ur manegen. Det gjorde resten av publiken också. Hugo gillade uppmärksamheten och gjorde entré så fort han fick möjlighet genom hela andra akten. Då hade jag slutat skratta för länge sedan. När det var dags att cykla hem var hela familjen lika svettig som cirkus-teamet. Minst

Inga kommentarer: