tisdag 14 augusti 2007

Hästbiten

Det har gått så där med mitt powerwalkande. Det har dött ut något. Med flygande fart började jag varannan kväll under tiden Niklas sövde Hugo. Men sedan har vi haft middagar, varit på middagar, det har regnat och jag har varit bortom all verklighet trött… ja ni vet det finns en miljon anledningar. Istället har jag blivit biten, hästbiten. Ha, ha. Hästen Saga bor här ute med oss just nu och insidan av låren är möra efter mina få ringrostiga ridturer på henne. Det är min mammas häst. Pigg, liten och islänning. Till hösten tänker jag bli stalltjej. En stallkväll i veckan gör underverk för både själen och kroppen. På hästryggen känner jag att framförallt hållningsmusklerna är svaga och att jag måste ta mig in till stan och köpa den där sportbhn annars trillar nog tuttarna av.

Inga kommentarer: