måndag 20 augusti 2007

Vardagsbalans

Tillbaka till verkligheten. Härligt! men smått kaotiskt. Det är nu det verkliga mamma-racet börjar. Väcka, frukost, lämna på dagis, BVC, mat, hämta och laga middag...
I senaste nummret av tidningen mama har jag fått en gratis prova-på-biljett till LesMills klass Bodybalance. Tack! En hjälp på traven, det kan jag behöva. Men i nästa nummer efterlyser jag en biljett på vardagsbalans. Förutom att leta livsstyrsel så jobbar jag just nu kreativt hemma, i smyg ska jag försöka hinna måla om en vägg i köket. Det måste ske i smyg eftersom den ska bli rosa och det brukar sällan min man godkänna i förväg. Han säger att alla som kommer hem till oss kommer tro att det är jag som bestämmer om vi har för mycket rosa. Och vad är det för fel på det, undrar jag?

Inga kommentarer: