tisdag 26 februari 2008

Egentid - en kärleksgåva

Egentid. Det har blivit en vara. En produkt att förhandla om. Jag pratar om det med alla mina väninnor. Vördnadsfullt. Vi önskar oss, vill alla ha mer av det. Egentid tas tacksamt emot som present. Jag skulle kalla en kärleksgåva.

Tror för även att det kan bli en nykomling i svenska språket. "Egentid". Ska genast lägga det som förslag till saol.

Jag har smakat lite på varan. Eftermidagen spenderades på hästryggen, i skogen. Tankarna svävar hit och dit utan att fastna på något alls och huvudet blir alldeles tomt. Egentid! Så nice att vara för sig själv trots att det regnade, var geggigt och hästen var olydig. Det gav mersmak, och kommer bli ofta nu, eller i alla fall oftare. En kärleksgåva till mig själv.

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Håller med, det är viktigt med egentid! Det är därför jag sitter uppe halva nätterna, inte så smart, men underbart.
Kram!