onsdag 19 mars 2008

Jobbig kollega!

På alla arbetsplatser finns alltid en person som pratar, avbryter, tar mycket plats och inte vet när det är läge att hålla tyst. Hon kan göra långa utläggningar om barnens sömnvanor eller varför vissa byxor är svårare att stänga gylfen på än andra. Hon skrattar högt och gillar att munhuggas.

Känns det igen? På mitt nya jobb är den personen jag, me, myself och jag... Trots att beskrivningen inte är särskilt smickrande så känner jag mig väldigt uppskattad här. Jag jobbar faktiskt en hel del också, och då håller jag snattran! I gårdagens Metro fick jag en beskrivning av min arbetsstil:
• kan arbeta självständigt.
• kan prestera och sätta upp mål för dig själv.
• klarar av att inte alltid veta hur saker och ting ska bli

Japp, det är jag. Precis så är jag + vansinnigt effektiv, så på lunchen och kafferasten måste jag ju får prata av mig!

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Heh. Jag tillhör också den lite pratigare skaran. Men också otroligt effektiv och självgående. Tycker att vi är en bra människotyp. :)

m family goes västerut sa...

Vilken "perfect match" eftersom jag gärna lyssnar... Provar att ringa o lyssna lite nu.