tisdag 4 mars 2008

pump-träning

Vågade inte skriva igår eftersom jag varken cyklade till jobbet eller tränade efteråt. Men idag trampade jag genom hela stan tur och retur! 25 minuter tog det, tid jag tjänar in eftersom jag inte behöver använda varken blush eller gel på morgonen. Facefärgen fixar sig själv och frisyren stryks automatiskt bakåt.

Men den största utmaningen just nu är inte varken träningen eller nya jobbet utan att vara ifrån barnen, framför allt Mollie. Har träffat henne knappt två timmar idag, samma igår. Brösten hänger inte med i omställnignen och idag hade jag pumpen med till jobbet. Den får följa med imorgon när jag åker på min efterlängtade tre-dagars-tjänsteresa. Och det blir tyvärr den enda träningen att räkna med också.

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Du är för härlig!
Jaa, visst jobbar man för mycket utan sina barn, men när man är hemma så är man ofta för mycket med barnen. I alla fall känner jag så. En kompromiss på sikt?

Äh träning, det kan du vara utan. Kanske kan göra knipövningar på mötena om du får abstinens? Obemärkt då helst...

Vi har varit på lekställe a la Tom Titts och tränat både basket, aerobics och såpbubblekonst!

Imorgon fyller O 2 år som en liten påminnelse.