tisdag 18 mars 2008

Stjärtvärme får igång fantasin

Lunchade sittandes på en stol uppvärmd av en miljonär idag, nämligen av lyxliraren Aje Philipsson. Skulle pengar sprida sig som kroppsvärme skulle jag vara rik idag. Jag skulle kunna köpa en tre meter lång pappelinamatta till vårt nyrenoverade kök, en sprojlans ny miljöbil, sommarställe med spröjsad veranda (utan renoveringsbehov). Köpa mig tid att ligga på soffan och göra avslappningsövnignar för att bli sådär obeskrivligt lugn och obeskrivligt harmonisk.

Det strålar om mig och alla skulle le mot min urgulliga familj, mina ledigt vackra kläder med bröst-läckage-alarm och välmatchade barnvagn från splendidbaby. Jag skulle välkomna alla mammor till mitt nystartade mammagym där Olga Altsved tog emot... alla skulle gå därifrån skrattandes fulla med endorfiner. På nätterna skuttar jag upp för att amma och bruset från Valhallavägen skulle vara borta eftersom jag byggt klart Norra länken. Istället hörs bara fågelkvitter och jag väcker min familj bara för att jag vill att de också ska lyssna på koltrastens sång.

Det är lustigt vad lite stjärtvärme kan få igång fantasin. Ja, tänk va!

Inga kommentarer: