torsdag 6 mars 2008

Pulsen går upp...

på möten och fikastunder, ni vet när man blir frågad om ditt och datt och inte vill svara fel, vill svara bra och helst glänsa lite. Så är det ju med nytt jobb, det är lite av tjusningen. Annars är pulsen väldigt låg här i Småland. Butikerna stängde 17.30 och jag hann inte ens promenera dit innan de låst och gått hem igår. Fick nästan leta för att hitta någon att fråga efter vägen till konsum! Funderade sedan en stund på om jag verkligen vill flytta till hus?

Sedan funderade jag inte så mycket mer utan tog en lång het dusch och ägnade mig åt att pumpa. Fy vad det är tråkigt och det kommer så lite. Kan Mollie ha blivit mätt på det lilla?

Hotellsängen var ljuvligt skön och jag sov sååå gott. Men jag längtar nu, det ska bli skönt att komma hem i morgon. Till Stockholm där det finns puls och till Mollie som har det rätta suget!

Nu är det dags igen och jag måste till pumpen innan de sprängs.

3 kommentarer:

Pernilla sa...

Pumpa är tråkigt, man känner sig som en ko och man längtar verkligen efter den som kan! Vi var i Madrid på weekend när jag fortf ammade och sablar vad jag längtade hem!!!
Annars låter Småland rätt dött... Man får välja hus med affärer i närheten. Som inte stänger 17.30. Finns ens sådana affärer nuförtiden? Blir chockerad! ;)

Fredrik sa...

Tur att bloggen finns så man har koll på läget. Kan inte Niklas ta över bloggen nu när Du börjat arbeta? Nu vill man ju veta hur det går därhemma när inte Du är där...
Klart Ni ska bo i hus! Småland är perfekt, Du efterlyste ju mer navelpill...

m family goes västerut sa...

Här är pulsen nere idag. Om det är nån tröst. Jag är trött på vintern, en ny stormvarning för imorgon... Om man ändå kunde bli fångad av den a la Carola...