fredag 15 juni 2007

Bröst tunga som ica-påsar

Har gjort min fösta cykeltur som tvåbarnsmamma. (Fast bara ena barnet fick följa med.) Det var som vanligt härligt att swisha fram utan att bli stoppad av varken tunga barnvagnen eller kroppen som inte går så snabbt än. Fast jag börja känna mig i god form faktiskt. Förvånansvärt.
Funderar på att köpa en löparvagn inför alla morgonrundor jag planerar för i sommar. Om jag gör ett sådant inköp får jag en påminnelse om min planering och måste således verkställa.
Förutom cykelturen så är det mest armarna som får jobba. Jag har hittat något som börjar bli rutin och det är att göra 15 minuters övningar framför balkongdörren. Jag fäster bandet i handtagen som är på precis lagom höjd att jobba rygg mot. Sedan två dagar är mina bröst tunga som bly, det känns som om någon har hängt dit två vattenfyllda ica-kassar. Det kommer krävas mycket tid framför balkongdörrarna för att behålla en stolt hållning med dem på plats.

Inga kommentarer: