måndag 18 juni 2007

Vila är trist

"Man ska vila efter en förlossning", var svaret jag fick när jag ringde till sjukvårdsupplysningen efter en alldeles för lång promenad i helgen. Det vet jag väl, tänkte jag och kände mig lika dum som jag gjorde den gången jag legat i ambulansintaget på KS i sex timmar och fick gå hem med en alvedon i näven.
Men det är svårt att vila när jag känner mig frisk, glad, det är vackert väder och jag inte är stor som en volvo kombi längre. Så tillsammans med hela familjen bar det iväg till Hagaparken på utflykt med fotboll och picnic. När vi väl kom hem några timmar senare kändes det som jag tappat höften någonstans på vägen, och jag blödde (mycket mer än vanligt). Det gjorde mig orolig.
Sköterskan jag talade med sa att det var normalt och tipsade sedan om knipövningar. (som ett alternativ till promenader!!?) Men ok. Aj, aj kapten, sa jag, jag vet hur man gör! (där med inte sagt att jag gör det.) Nu ska här vilas och knipas för kung och fosterland.

Inga kommentarer: