söndag 24 juni 2007

jobbigt med semester

Mamma-maratonet är underbarnt men tar på krafterna. Speciellt i kombination med semester. Det började med att jag fick vansinnig resfeber bara för att vi skulle ut till landet. Det påstod i alla fall Niklas att jag hade. Till viss del håller jag med men jag är av uppfattningen att man ska packa länge för att minimera stressen och risken att glömma något när det väl är dags att ge sig iväg. Med ett barn är det trixit att ge sig av så med två barn är det dubbel-trix. Vilket det naturligtvis blev. Hugo klängde och grät, Molly som vanligtvis sover hela dagarna skrek och Niklas blev aldrig klar. När vi väl kom till Statoil vid universitetet var vi alla dödsirriterade och bjöd alla våra medresenärer på en riktig uppvisning i hur supersvårt det kan vara att hålla sams första dagen på semestern. Sedan åkte vi hem igen för Niklas hade glömt en väska! Efter en resa i tystnad kom vi fram till vår lummiga och fridfulla trädgård, åt lunch och kramade om varandra. Semestern kunde börja. Midsommardansen uteblev för oss vuxna men Niklas gjorde en bra insats i varpa-tävlingen och Hugo gjorde en filt-tour för att se efter vad andra familjer hade i sina picknickkorgar. Jag gick hem lite tidigare och somnade med Molly på magen. Hon har det jobbigt med kolik på kvällarna och jag lider så av att se hennes lilla kropp bli spänd som en fiolsträng. Någon som har tips på en kolik-kur. Min vänsterarm har ständig träningsvärk av att vyssha omkring henne kvälls tid.

Inga kommentarer: