fredag 1 juni 2007

Man måste var snygg när man ska föda

Det är en ovetenskaplig sanning att man måste vara snygg när man ska föda barn. Det säger ju till och med barnmorskan. Hon uppmanar till att hålla igång fysiskt men skönhetsbehandlingar är lika viktiga. Det är så jag motiverar mina många besök på olika spa och skönhetssalonger senaste veckan. Håret, händerna och ansiktet har fått sig en omgång.
En bekant till mig bad om ursäkt för sina ovårdade fötter när hon födde sin dotter! Det kommer inte jag behöva göra för idag ska jag på en lyxig fotbehandling. Men sedan får det vara nog! Det säger Niklas. Och jag med. Snyggare än så här kan jag inte bli så nu... (fast manikyren är borta. Det skedde en timma efter jag gjort det!!) nu är det dags att föda.
Har jag sagt det förr??

Inga kommentarer: