tisdag 19 juni 2007

Molly har mer kläder än jag

- jag döör! det finns så mycket gulliga kläder till små flickbebisar. Jag blir alldeles lyckoyr av alla fina klänningar och rosa mönstrat.
Jag har aldrig riktigt uppmärksammat att det är sådan skillnad mellan flick- och pojkutbudet förut. Men den senaste veckan har det regnat in gåvor till Molly, det ena plagget sötare än det andra, och jag har förstått att konfektionsbranschen inte är jämnställd.
Det är tur att Molly kräks ned sig så mycket annars skulle vi aldrig hinna använda alla blommiga, rosa bodies, klänningar med volang och sparkbyxor med hjärtan. Synd bara att jag också får kräks på mig och inte har riktigt samma utbud att välja på. Min garderob beskrivs bäst som obefintlig. Mammakläderna är för stora och de vanliga kläderna för små.

Inga kommentarer: