onsdag 21 november 2007

Uppläxad av en Apoteket-tant

Idag lämnade jag tillbaka lampan. Och ett par stövlar från Rizzo som jag köpte förra hösten. Klackarna måste trillat av när jag sprang genom stan senast. När jag upptäckte det var skon sliten ända upp på hälen. Puppor som kostar drygt 2000 kronor ska ha bättre klack, den ska inte bara trilla av ens om de har ett år på nacken, sulan, menar jag. Sådant gäller bara för sneakers - byte varannat år, oavsett om de är använda eller ej.

Annat som jag måste ta tillbaka till butik är vår vattenkokare som jämt stänger av sig innan det kokar (det stör mig enormt) och mina nya leggings som visade sig vara för stora (stlk M!??).

Det är en miljöhandling att lämna tillbaka saker som inte funkar/duger. Jag blev uppläxad av en tant på Apoteket i somras då jag berättade att Hugos Bamse lypsyl var sönder och att vi sökte ett nytt. Hon menade att det var oansvarigt att jag hade slängt det. Tänk så många andra som nu också köpt ett och slängt, det tär på miljön och Bamse får aldrig möjlighet att rätta till sitt produktionsfel. Mammor kommer fortsätta köpa och slänga i oändlighet... Tänk på det.

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Kan man kalla det återbärings-shopping? I så fall är det lösningen på många problem!

När shoppinglusten är för stor, ut och handla, men gå sedan tillbaka med grejerna några dagar senare. Spar pengar, miljö och dessutom får man motion på köpet!

Toppen!

Linda

Annika Munter sa...

Absolut. Återbärings-shopping är 2008:s stora shoppingtrend. Word!