tisdag 27 november 2007

Hellre pigg än smal

Molly är jättesjuk. Hon har haft högfeber, blanka ögon och djup-hosta samt slem flera dagar. Jag har sömnbrist eftersom tösen bara sovit max 30 minuter i sträck de senaste två nätterna. Förutom när Niklas promenerade henne i mellan 5.30 och åtta i morse. Då skulle jag sova men det var svårt eftersom Hugo vaknade.

Insåg i morse att jag även är akut smal, det känns som naveln snuddar vid ryggraden. Mest en känsla förstås men jag kom faktiskt i mina gamla favvojeans från tiden före Molly och hade dem när vi gick till doktorn idag. Tyvärr gjorde det mig varken gladare eller piggare.

Inte heller blev jag upplivad av att Niklas var påväg att äta lunch med sin bundis Martin när jag ringde för att rapportera, nä jag blev sur! Varför ska han ha kul? Känner mig missunsam och elak.

Nu ska jag äta massor med pepparkakor så jag blir snäll, och mindre trött.

Inga kommentarer: