måndag 19 november 2007

Stor och dyr eller billig och liten?

Billig och liten tack!

Hittade en lampa idag. Den var dyrrr. och stor!! Paketerad i sin låda gick den inte ens in i bakluckan på bilen, jag fick fälla baksätet. Och det var väldigt svårt att bära denna jätteask med Molly framför sig vagnen. Men vad gör man inte för att få hem en en snygg lampa.

När jag väl baxat in snygg-monstret i bilen tog jag en ledig sväng om i Täby Centrum och hittade en annan, betydligt nättare och billigare, lampa på Indiska. Köpte den oxå, la den under vagnen och åkte sedan hem.

Den billiga hänger nu i vardagsrummet och den stora dyra står i källaren. Vågade inte ha den i bilen, för tänk om någon snor den. Nu måste den tillbaks ut i bilen, och till affären imorgon!

Idag har jag även lagt vantarna på fem stycken tripp-trapp-stolar. Inte illa. Tänker måla och göra dem fina och sprida ut dem till släckt och vänner vi besöker ofta. En eller två kanske jag säljer. Vi får se, men det lönar sig att ha ögonen med sig.

1 kommentar:

Ellen sa...

Oj Oj. Då måste jag nog komma och inspektera inköpen. Låter som en bra investering med lite nya ljuspunkter denna dimmiga tisdag //kram