fredag 30 november 2007

Behöver ett handtag

Bloggar jag hela tiden vet man också att något skaver, jag menar vem sitter framför datorn en fredagkväll!!! JAG! Datorns standby-lampa pulserar i samma takt som mitt hjärta och får mig att känna frihet.

Fick ett samtal från Linda ikväll, hon var också på dåligt humör, trist men det känns ändå rätt bra att inte vare ensam, och kunna skratta lite åt bitterheten.

Men jag ska tala om att jag har varit lite på gång också senaste dygnet. Ja, jag har tokdansat i köket till radion, helt övertygad och exalterad över att jag kommer bli erbjuden jobb som pr-konsult, ett som gossy-magasin-skribent och ett som journalist på bra mediebyrå. Oövervinnerlig! Det är bara det att ingen av dem har hört av sig, inte ens dem som jag skickade ett handtag till. Jag tycker det är genialistk. Men om jag inte får jobbet så lovar jag att det är sista gången.

En gång skickade jag sovrumshandtaget. Niklas blev tokig och då fick jag lova honom att inte göra det igen. Den gången fick jag inte jobbet. Då tog jag tillbaka handtaget, såklart.

Inga kommentarer: