tisdag 13 november 2007

Ungarna hällde kaffe i sängen

Inte låta sig provceras funkade inte. Hugo hade sin kompis Alba hemma efter dagis. Skönt, tänkte jag för dom har asskoj och jag kan laga middag i lugn o ro, lyssna på radio och känna mig som en idyll-mamma. Men inte idag.

Barnen rev ned allt på hyllorna i Hugos rum, hoppade från byrån och kastade ur alla sängkläderna för att studsa på resorbotten. Helt ok, tänkte jag, sedan får de städa. Men när ungarna hittat och hällt ur min halvdruckna kaffekopp i sängen och sedan kastade den fina FideFajans-koppen i golvet blev jag galen. Grrrr, jävla ungar rent ut sagt.

Albas mamma blev föstås också arg och det var skönt att hon var med idag så vi kunde vara argar ihop.

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Inte låta sig provoceras... Fin tanke!

Jag har terapin du behöver. Ta fram fyll-i-boken Personligt. Fundera på följande "Jag blir arg över sånt här" och "För att dämpa min ilska och ta ner mig på jorden igen kan man göra såhär". Sedan går du till sidan med "Mitt hjärta smälter fullständigt av".

Det borde kännas bättre sedan.
Kram och lycka till!
Linda Michelin

Annika Munter sa...

Tack Linda!