måndag 21 januari 2008

Adhd - min vardag


"Föreställ dig att du idag bestämt dig för att plocka upp alla leksaker som ligger på golvet. Du börjar med att ta upp en liten plastbil och ska lägga den i lådan men på vägen dit ser du plötlisgt en tidning på soffbordet.... måste du genast läsa... det vore gott med en kopp te... du fyller vattenkokaren... du borde torka bordet... då ser du att det är en himla röra i bokhyllan... du börjar sortera bland böckerna. Leksakerna har du redan glömt bort."

Caroline Wikman har adhd och så här ser hennes vardag ut, läser jag i tidningen mama. Ehhh, lider inte alla mammor av det här, låter som en vanlig måndagförmiddag, tycker jag? Senast hittade jag telefonen i kylskåpet.

2 kommentarer:

Pernilla sa...

Tihi, som jag just nu. Jag ska laga mat men på väg till köket såg jag datorn och blev tvungen att stanna till o läsa lita bloggar. och eh... hmmm... datorn står inte ens på väg till köket så fatta hur duktig jag var som såg den!!!

m family goes västerut sa...

Äntligen en diagnos! Många verkar tro att de är duktiga på att ha "Många bollar i luften" men att vara effektiv det är att göra en sak i taget och att slutföra något. Har jag kommit på. Inte för att jag gör det men ibland önskar jag att jag kunde slutföra något och då tänker jag på det. I CV:et står det naturligtvis något annat. Tjing.