tisdag 22 januari 2008

Mannen bakom din kräm

Idag träffade jag mannen bakom din ansiktskräm. Martin. Vi gick i plugget ihop och stötte på varandra idag. Det visade sig att han är kemist och producerar hudkrämer. Vilket jobb! Den senaste krämen han blandat är tydligen något alldeles enastående och ska lanseras i vår. Wow! Jag är helt fascinerad.

Vi var tretton och gick i högstadiet när vi lärde känna varandra. Då jobbade jag extra i korvmoj och sög ibland på korvarna innan jag sålde dem! Martin fick mig att tänka på det. Sjukt! Hoppas han inte har samma sjuka humor som jag hade då.

Mollie tyckte inte det var lika kul som jag att prata med Martin så vi gick, men jag fick med mig hans visitkort. Det här vill jag höra mer om! Vill du, och vad skulle du vilja fråga Martin i så fall?

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Ärligt talat, jag vet inte om jag ska skratta eller gråta över korvhistorien... Vi får hoppas att Martin är något mer seriös med sin uppgift. Jag skulle vilja veta vad han har betalt för, att göra något vetenskapligt eller att göra något kommersiellt? Dvs är han själv imponerad av resultat eller sitter han bara och blandar saft i nya smaker och färger?