onsdag 16 januari 2008

Smallass wedding

Bjöd in mig och Mollie till grannfrun på middag ikväll. Av en händelse ringde den andra grannen, L, på hennes dörr när jag kom dit. Vi tre, tretioåriga donnor (och Mollie), åt vardagsmiddag och drack rött vin, pratade om äktenskap. Jag har nu bestämt mig för att inte skynda på Nikas och mitt bröllop. Det kan vänta ett år, eller två...

Båda grannfruarna är gifta och fann tröst i varandras upplevelse av att ha haft det skitjobbigt första halvåret som äktade. Smekmånaden blev inte som de tänkt sig och undra på det. L tog med sig 29 väninnor!!! Och värdinnan fick svamp dag ett på smekresan efter ett dopp i poolen.

Träning och vikt var andra ämnen som avhandlades. Värdinnan vill gå ned i vikt. L bara gapade och berättade om hur det är i Botswana där hon kommer i från. Smala tjejer är bland det oattraktivaste som finns. Kvinnor ska ha "big asses" som L uttrycker det, och värdinnan är inte i närheten av "big" någonstans. L talade även om dig själv och sitt "big ass" med självklarhet och stolthet, och hon är verkligen ur-snygg. Underbart, hoppas att det smittar av sig på fler tjejer.

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Risken är stor härborta att jag skaffar mig big ass, men idag var jag hos blivande grannen och vägde mig. Minus 1,5. Har ingen aptit här ännu och därav siffrorna tror jag.
L

m family goes västerut sa...

Hej A,
det verkar vettigt att inte skynda på i onödan,men inget säger att ni får ett risigt första halvår bara för att grannarna hade det. Glöm inte det.

Puss, L