måndag 14 januari 2008

Mitt i en vidrig natt

Niklas har flera gånger hävdat att bästa julklappen var Sova hela natten-boken som han fick av Mollie. I natt tror jag han är av en annan åsikt. Jag med.

Klockan är 3.22 och vi har varit vakna sedan ett och något. Senaste timman har jag legat och läst i boken för att finna tröst. Det är så otroligt svårt att inte handla efter sina instinkter, men boken säger: gör det inte - barnet blir förvirrat och det blir det bara värre.


Sovkuren har faktiskt hjälpt oss, det har blivit mycket bättre, natten till i dag sov hon tio timmar! Ska man då verkligen inte få ta upp trösta, och gud förbjude, amma lite en annan natt? Boken och Niklas är benhårda. Jag vill skrika högt, precis som Mollie.

1 kommentar:

m family goes västerut sa...

Jag delar dubbelsäng med min 4-åring. Det betyder att maken och 1,5-åringen delar rum och att maken går upp och ger vilddjuret välling på natten. Skönt för mig! Vi orkar inte med några metoder just nu, men ska nog överväga framöver. Maken får i så fall ta hand om den metoden, passar inte mig som vill finnas till hela tiden. Vad jag vill säga är, ta med Hugo på hotell några nätter så är det Mollys sömn fixad när ni flyttar hem igen!
Kram, L