onsdag 2 januari 2008

tomten var inte snäll

Skulle vilja berätta att nya året startat lysande, att fjällresan var fantastisk och att jag har laddat batterierna och känner mig som en ny människa. Gissa vad! Så är det INTE. Tyvärr.

Men julafton var juvlig, så jag berättar om den först. Klockan 09.00 steg solen och gjorde himlen rosa över Ramundbergest fjäll. Niklas körde förmiddagen i pisten, Molly sov i vagnen och jag och Hugo styrde snowracern som två galningar. Vi åt medtaget fika, snön gnistrade och vi skrattade. 14.00 serverades julbordet på hotellet lagom tills Molly somnat eftermiddagsluren. Hugo hittade några kompisar och höll hov på hotellets lekrum medan jag o min vackra man tittade varandra djupt i ögonen, drack snapps och åt oss äkligt mätta. Sen var det dans runt granen och tomten kom på besök. Först 19.00 kom vi hem i stugan igen och började med klapparna som låg och vätade där. Jag fick en fleecetröja av Niklas och en söt tavla av Hugo. Kvällen slutade tidigt men alla var glada, och lyckliga. Men sedan, dagen efter, på juldagen, vände allt och det blev uppförsbacke.

Inga kommentarer: