tisdag 29 januari 2008

"Girighet förstörde hennes karriär"

Den som gapar efter mycket... ja ni vet. Så är det i mitt fall. Jag har nämligen blivit erbjuden mitt drömjobb som jag legat sömnlös över hela helgen (det stod tydligen mellan mig och någon annan super duktig tjej - och jag fick det!!). Och vad gör jag? Jo, jag gapar jätte stort och börjar dividera om lönen! Och nu vägrar drömchefen svara i telefonen när jag försöker nå honom. Bergis har han och den näst-bästa-men-mindre-uppkäftiga-tjejen skrivit anställningspapper, skrattat och pratat ihop sig om roliga projekt som hon kommer få sticka iväg på i Volvo-tjänstebilen.

Det här har hänt: Igår när jag kände mig lite kaxigare föreslog jag för drömchefen att han skulle möta mitt lönekrav och gå upp ett par tusen från den lön han erbjöd mig i samband med jobbet...

Och här står jag alltså nu, och minst sagt gapar. "Girighet förstörde hennes journalistkarriär!" kan det står i mitt personporträtt när jag går i pension och blir avtackad från lång tjänstgöring på försäkringskassans blankettexpedition (ett jobb som ams tvingat mig att ta när jag ratar allt annat) eller något...

1 kommentar:

Pernilla sa...

Arrrrrrrrrgh. Jag blir ju jättenervös. Men chefen kanske bara är lite busy idag. Han kanske håller på och kollar budget för att kunna matcha ditt krav... HÅLLER TUMMARNA!!!