tisdag 8 januari 2008

Trasig bil och inget lönelyft

Bråttom, bråttom för att hinna till min intervju i morse. Men bilen låter så konstigt, skrapigt och smälligt. Stannar på första mack för att fråga. Killen provkör och säger "oj, oj, bromsarna är helt slut, jag skulle inte köra mer om jag vore du." Så det blev till att hyra en bil och jag fick bita mig i tungan för att inte säga "vad var det jag sa" till Niklas. Det var ju nämligen han som kollade upp ljudet och sa att det "absolut inte var någon fara", åtgärder kunde vänta till nästa besiktning.

Hann som tur var i tid till intervjun och det gick bra. Känner mig fortfarande attraktiv men inte lika tvärsäker som förut. Lönensamtalet utvecklades inte som jag tänkt. Hon frågade:
- Hur mycket har du idag?
Är det inte intressantare att fråga efter mitt löneanspråk, tyckte jag, men blev genast generad och berättade min nuvarande lön. Hon sa att hon inte fick hicka men att jag inte kunde räknar med något jätte lyft. Typiskt, vi får hoppas på att bilreparationen inte blir dyr då!

Imorgon ska jag på en annan intervju, mycket spännande.

Inga kommentarer: