onsdag 9 januari 2008

Fanfar, konfetti och jubel!

Mollie har sovit två hela nätter, mellan 19.00 och 06.00, i sin säng! Det är helt otroligt, allt om behövdes var lite jävlar annamma och fem-minutersmetoden. Jag har tidigare varit motståndare av metoden eftersom mitt hjärta brister av att höra henne ledsen och arg, nu rekommenderar jag det varmt.

Första kvällen tog det ca 60 minuter, andra kvällen tio. På natten har vi inte lyft upp henne och hon har somnat om själv. I natt vaknade hon en enda gång.

Mera glädje: 1) Hugo har inte kissat i sängen på två nätter, vilket innebär att jag kan ägna mig åt annat än att tvätta på fm. 2) jag ska på ytterligare en intervju på fredag, I am hot!) 3) Hugo grät inte när jag lämnade honom på dagis idag.

2 kommentarer:

Agneta sa...

En utveckling som glädjer inte enbart mamma utan även Farmor och förmodligen alla andra släktingar.

m family goes västerut sa...

Har du lust att komma hit och praktisera på din gudson? Matvraket är nöjd med 1-2 välling på natten, vi är nöjda med att slippa en timmes gallskrik. Svar nej, volymen har vi inte lyckats skruva ner en enda decibell.
Tjingeling!