torsdag 24 januari 2008

Sju tveklösa sanningar om mig

Ready or not:

1) Jag lär in saker i sömnen. Det är väldigt praktiskt och funkar ofta mycket bra. Jag drömmer om lösningar och idéer och vaknar klok som en bok. Tyvärr är inte detta något jag kan bestämma mig för utan det händer bara. Skulle gärna ge ett exempel men kommer inte på någt just nu, låt mig sova på saken så ska jag presentera svaret imorgon.

2) Rastlös som få! Känner mig ofta som ett barn med myror i brallan. Det ska gå undan i min omgivning. Svarar inte Niklas på tilltal pronto kan det ryka en kopp, eller så ryker jag.

3) Obotlig tävlingsmänniska. Egenskapen sätter in både i tid och otid. Ibland då jag kör bil, ibland i joggingspåret och ibland när andra bloggar har fler besökare än min!!!

4) Stavar som en krata. Något som jag har haft mycket komplex över och ständig nojjar över.

5) Under tonåren snattade jag massor. Slutade för länge sedan, men det är egentligen först sedan jag blev mamma som produkter, som jag tycker kostar mer än de är värda, inte talar till mig längre. Nu har jag jättehög moral.

6) Jag är sifferblind och ser knappt skillnaden på olika valörer. Vilket kan resultera i olika lustiga utspel efter hemnet-surfing.

7) Jag har vinnarskalle och ser fler möjligheter än svårigheter. Det finns faktiskt inget som är omöjligt.

Nu vill jag i min tur utmana Linda och Leila!

2 kommentarer:

m family goes västerut sa...

Jag antar utmaningen, men ber att få återkomma om några dagar. Kul att hugo skriver på datorn nu, det dröjer väl inte länge förran han och A börjar chatta...
Linda

Pernilla sa...

Kul att du antog utmaningen! Och det där med sifferblind, det är nog jag med. :)