onsdag 23 januari 2008

Så blir kulturhuset ditt!

Suktar du också efter vackra hus som du passerar på promenaden? Du kan sluta tråna, jag vet hur det kan bli ditt!
Jag har ett favvohus vid Brunnsviken som jag alltid fantiserar om. Det skulle vara perfekt för oss, nära stan men med naturtomt och med uppsikt över båten... Dessutom är det så vackert, spröjsade fönster, snickarglädje och med två gigantiska verandor att inta kvällsfikat på. Åhh så ljuvligt! Sagt och gjort, jag ringde på, en dam öppnade. Jag berättade mitt ärende och hon berättade hur man går till väga: man tar anställning på Djurgårdsförvaltningen. Utmärkt! Jag är ju i jobbsökartagen....

Bild: Hade inte kameran med mig på promenaden så Stinas landsställe får symbolisera mitt drömhus.

1 kommentar:

Pernilla sa...

Hmmm, låter ju lätt som en plätt det där! :) Bara att söka rätt jobb då.

Du är utmanad hos mig. :)