fredag 18 januari 2008

Niklas sover på soffan

Fredag kväll, och Mollie har ingen känsla för fredagsmys utan skriker. Jag sitter längst ut på stolkanten och försöker slappna av mellan mina "godnatt" till henne var 5 minut. Svårt. Mest funderar jag på vad jag gör för fel.

Läste ni Metro idag. En smile-gubbe prydde tidningen och de hälsade välkommen till Metros glada dag. Men en tredjedel av introt på första sidan innehöll ord som svält, katastrof och översvämmningar. Chefredaktör Per Gunne beskrev vad tidningen INTE innehöll idag, men fick mig, trots hans positiva fortsättning, ändå att se svältande barn, flodvågor och gråtande mammor framför mig. Nä, Per Gunne, du kan bättre.

Jag log ändå idag för jag träffade ett gäng häliga mammor, promenerade längs brunsviken och köpte två fina korgar på rea. Just nu ler jag dock inte. Så fort Mollie dunat in ska jag göra det samma. Niklas e ute, har bäddat på soffan till mr partypants.

Inga kommentarer: