tisdag 29 januari 2008

Bebis-stick!

Tänka sig att jag blev avundsjuk på någon som var gravid idag! Fattar det knappt själv, jag skulle aldrig orka med en unge till. Ändå stack ett o-så härligt-underbart-, jag-skulle-också-vilja-stick, mig hjärtat när Y idag berättade att hon var gravid. Men det var oplanerat och lite olyckligt, tycker hon, eftersom ettan fortfarande är liten, och jobb, plugg, ekonomi, relation och andra drömmar inte riktigt klarar av fler påfrestningar.

Realistiskt och väldigt modigt att överväga om det verkligen är läge för en till bebis då. Tycker jag. Bara för att man har familj är det väl inte helt självklart att vilja ha fler. Och även om man vill ha fler så måste det inte ske precis just nu. Tycker jag. Men det sticker i hjärtat, vilket gör det svårt att tänka. Till och med för mig, och jag är inte ens stucken på riktigt. Bara i hjärtat.

Inga kommentarer: