torsdag 17 januari 2008

Föder Martina Haag i blommigt tro?

Läste just ett inlägg på Martina Haags blogg. Hon ska ha sina egna kläder på förlossningen. Det skulle jag med när Hugo föddes. En blommig förlossningsrock skulle det vara. Jag sydde den själv och den skulle ta bort all sjukhus- förlossnings- och sprutskräck. Det gjorde den inte, och till slut åkte en landstingsrock på i alla fall, men barnmorskorna fick något att fnissa åt. Är övertygad om att det funkat om den varit av mjukare material. Undrar vad Martina valt?

1 kommentar:

Pernilla sa...

Ambitiöst!!! Sy en egen rock! Själv skulle jag absolut inte ha de där äckliga kläderna på mig, det fanns inte en suck. Sedan gick vattnet hemma och jag insåg att - this will be a messy business... När jag väl kom till SÖS så tog jag tacksamt emot både trosor och rock. Behöll dock mitt eget linne under, snacka om det var bökigt när det var amningsdags... Detta var med nr 1 kan jag tillägga...